Tijekom tjedna od 13. do 17. listopada 2025. godine, djeca iz skupine „Loptice” sudjelovala su u nizu osmišljenih i poticajnih aktivnosti povodom obilježavanja Dana kruha i zahvalnosti za plodove zemlje. Kroz prigodne umjetničke i književne sadržaje poput „Mali pekar”, „Pekar”, „Koka i zrno” i „Kruh” djeca su na njima blizak i razumljiv način upoznavala procese nastanka kruha i vrijednost ljudskog rada. Ovi sadržaji potaknuli su djecu na različite vrste izražavanja – likovno, tjelesno, glazbeno i govorno – te otvorili prostor za daljnje istraživanje i simboličku igru.
Jedna od najzanimljivijih i najprivlačnijih aktivnosti bila je praktična izrada figurica od tijesta. Djeca su s velikim veseljem mijesila tijesto rukama, koristila modlice i oblikovala vlastite pekarske proizvode. Ova aktivnost omogućila je razvoj fine motorike, taktilne percepcije i kreativnog izražavanja, ali i jačanje osjećaja postignuća kroz stvaralački proces. Kroz spontani razgovor i tematske poticaje, djeca su iskazala velik interes za temu pšenice, brašna, kruha i pekarskog zanata. Posebno su bila motivirana pričati o vlastitim iskustvima pripreme kolača i kruha u obiteljskom okruženju. Njihove priče svjedoče o bogatstvu iskustvenog učenja iz obitelji, ali i o razvijenoj sposobnosti povezivanja prethodnog znanja s novim sadržajima.
Ovakvim aktivnostima njegujemo zahvalnost, poštovanje prema radu, potičemo razvoj govora, znatiželje i stvaralaštva te jačamo osjećaj pripadnosti i zajedništva među djecom. Ciljevi aktivnosti koje su planirane za obilježavanje Dana kruha i zahvalnosti za plodove zemlje bili su:
- Razvijanje svijesti o prehrambenim navikama, jer su djeca kroz aktivnosti usvajala o važnosti kruha i drugih namirnica u prehrani, kao i važnosti zdravih prehrambenih navika
- Poticanje kreativnosti i motorike igrom miješenja i modeliranja, izrade kolačića i malih pekarskih proizvoda
- Usmjeravanje pažnje na tradiciju i običaje jer obilježavanjem Dana kruha djeca se upoznaju s tradicijom i običajima koji su vezani uz kruh, kao i s važnostima tih običaja za zajednicu i obitelj
- Razvijanje socijalnih vještina u zajedničkim aktivnostima u grupe što omogućuju djeci da uče o suradnji, dijeljenju i važnosti zajedništva u obitelji i zajednici
