Dani kruha i zahvalnosti za plodove zemlje

Tjedan 14. – 18.10. bio je posvećen kruhu i njegovom značaju u našim životima. Tjedan je započeo razgovorom o tome kako kruh zapravo nastaje – od sjemenke do mirisnog kruha na našem stolu. Kroz ovaj razgovor, djeca su učila o važnosti svakog koraka u procesu i počela razvijati svijest o trudu koji stoji iza proizvodnje kruha.

Nakon toga, uživali su u slikopriči i audio priči “Mala crvena koka i zrno pšenice”. Djeca su s oduševljenjem pratila kako koka, uz mnogo rada, uspijeva napraviti kolač a priča ih je potaknula na kreativnu aktivnost izrade lutaka. “Kockice” su izrađivali lutke koke, miša i patke, trgajući kolaž papir i pažljivo ga lijepeći na likove. Nakon toga, oživjeli smo priču kroz dramatizaciju, gdje su djeca sa svojim lutkama prepričala i izvela priču na svoj način.

Sljedeća faza bila je prisjećanje izleta u Dedin mlin, gdje su prošle godine imali priliku vidjeti kako se žitarice melju u brašno. Pomoću fotografija s izleta prisjećali su se iskustva i učvrščivali svoju spoznaju. Prisjećanje je bilo izvrstan uvod u priču “Kako je nastao kruh”, koja je dodatno proširila njihovo znanje o procesu od zrna do kruha. Nakon priče, uslijedila je istraživačka aktivnost u kojoj su djeca imala priliku dodirnuti i istražiti različite vrste žitarica – raž, pšenicu, zob i kukuruz – te ih povezati s vrstama brašna. Taktilno istraživanje pomoglo je djeci da bolje razumiju razlike među žitaricama i njihovim brašnima.

Nakon istraživanja, njihova je kreativnost procvjetala kroz likovnu aktivnost “Čarobna pekara”. Djeca su crtala zamišljene kruhove, izrezivala ih i uz pomoć ljepila stvarala uzorke koje su na kraju posipala brašnom ili žitaricama, dajući im poseban završni sjaj. Svaki rad bio je jedinstven, a mali pekari uživali su u svom stvaralačkom procesu.

Tjedan smo završili uz praktičnu aktivnost mijesenja tijesta, gdje su djeca samostalno uzimala brašno i vodu, procjenjujući koliko je potrebno za izradu tijesta. Ova aktivnost potaknula je njihovu samostalnost i sposobnost donošenja odluka, a rezultati su bili jednako uzbudljivi. Sljedećeg dana, od slanog tijesta izrađivali su ukrase pomoću modlica, vježbajući svoje sposobnosti fine motorike i kreativnost.

Kroz sve aktivnosti, naglasili smo važnost zahvalnosti za hranu koju imamo, razvijajući empatiju prema onima koji nemaju dovoljno. Djeca su kroz razgovor zaključila da bacanjem hrane pokazujemo da ne cijenimo ono što imamo, te su odlučila da će ubuduće pažljivije postupati s hranom.

Ovaj tjedan bio je pun igre, kreativnosti i učenja, a kroz sve aktivnosti djeca su usvajala važne životne vrijednosti i znanja o kruhu i hrani općenito.

Povezane vijesti